maandag 26 mei 2008

Workshop Schilderen


Jan Roedoe (1947)

Na diverse opleidingen aan kunstacademies heb ik parttime als kunstschilder en docent gewerkt gedurende de jaren 1971 t/m 2002.

Vanaf 2002 werk ik fulltime als kunstschilder met als parttime activiteit het geven van teken- en schilderles aan kinderen en volwassenen en het organiseren van workshops.
De dialoog tussen cursisten onderling en met mijzelf heb ik nodig als bron voor de beeldvorming in mijn werk. Mijn leven is daarom een mengeling tussen het lesgeven en het vervaardigen van kunst. Zij kunnen niet zonder elkaar en ik kan geen van beide missen.

Mijn eigen werk is abstract realistisch expressionisme met als voornaamste onderwerpen de natuur en de (primitieve) mens. Ik werk voornamelijk met olieverf.
Sinds november 2006 werk ik aan een serie schilderijen over de veranderingen op het eiland Tiengemeten. De rust en het feit, dat de natuur een kans krijgt om zichzelf te ontwikkelen vormen voor mij een boeiende bron van inspiratie. Ik ben er wekelijks te vinden om te fotograferen en te schilderen.

Geen opmerkingen: